Dialoog als Brug: Omgaan met Gevoelige Maatschappelijke Vraagstukken in de Klas
Hoe ga je als docent om met het bespreken van maatschappelijke vraagstukken die gevoelige thema’s raken? Tijdens deze conferentie presenteert een jonge docent en alumnus van de Universiteit van Amsterdam een innovatief lesontwerp, speciaal ontwikkeld voor het vak maatschappijwetenschappen. Het lesontwerp biedt handvatten om dialoog , kennis en multiperspectiviteit te vergroten in het klaslokaal. De nadruk licht hierbij op het creëren van wederzijds begrip.
Drs. Jobien Oechies
Jobien Oechies is een jonge docent maatschappijleer/ maatschappijwetenschappen. Na haar bachelor Bestuurs- en Organisatiewetenschappen en master in Publiek Management aan de Universiteit Utrecht wilde zij zich specialiseren in het geven van onderwijs over maatschappelijke vraagstukken. Inmiddels werkt zij als docent op twee middelbare scholen. Ze haalt energie uit het ontwerpen van activerende lessen die raken aan de actualiteit en aanzetten tot nadenken. Hierbij komt haar creatieve en frisse blik op het onderwijs goed van pas.